De wedstrijdcommissie moest meerdere malen improviseren, maar op 3 augustus kon dan toch de Zomeravond competitie 2021 worden afgerond en de deelnemers vonden het leuk!

De beoogde start medio juni moest worden uitgesteld omdat andere sportclubs De Zoom nog bleken te gebruiken. De herstart vond plaats op 6 juli. Net daarvoor waren (corona)regels gewijzigd waardoor er shotgun kon worden gespeeld in flights van vier. Mede door de verlate start was dat te kort dag om de gebruikelijke eclectic wedstrijdvorm toe te passen. Besloten werd 9 holes stableford wedstrijden te houden en de competitie te beslissen op basis van de ringerscore over alle gespeelde wedstrijden. De laatste wedstrijden werden beïnvloed door de aanleg van de beregeningsinstallatie op De Zoom.

De deelnemers lieten zich hierdoor niet uit het veld slaan. Alle vijf avonden was er een mooie bezetting. Vanaf het begin was de competitie spannend, met een duidelijke leider, die echter telkens nog kon worden achterhaald door anderen. Dat bleek ook de laatste avond. De beste ringerscore tot dan toe, 27, werd door maar liefst drie andere spelers alsnog bereikt. Maar er kon dit jaar maar één winnaar van de competitie zijn: de koploper verbeterde zijn ringerscore ook, van 27 naar 29.

En dus werd aan het einde van de avond de winnaar van de Zomeravond competitie gehuldigd: Frits van der Meer. Hij mag het komende jaar genieten van de wisseltrofee, de Richard van Meurs trofee (bijgenaamd “De Uil”). Ook ontving hij een boeket bloemen en een mooie fles rode wijn.
De nummers twee en drie van de competitie werden ook in het zonnetje gezet met een bloemetje: Martin Boone en Fons Jaspers.

Roelof Vogelzang