Wageningse Golfclub 35 jaar

Op 7 december 1989 is de Wageningse Golfclub opgericht door een groep enthousiaste mensen die zich niet lieten afschrikken door de vele hindernissen die er waren op weg naar een golfbaan in Wageningen. Nu, 35 jaar later, vieren we het 7e lustrum van deze mooie vereniging. Met zo’n 400 leden zijn we met een 9 holes en een mix van 6 par-3 holes en 3 par-4 holes een vaste speler op het sportpark De Zoom.

Hoe gaan we dit lustrum vieren

In de loop van het jaar 2024, te beginnen met het Openingstoernooi op zondag 24 maart, wordt een aantal evenementen ‘overgenomen’ door de lustrumcommissie. Hiermee bedoelen we dat we samen met de wedstrijdcommissie het evenement organiseren en van wat extra’s voorzien. Dat kan een gratis lunch zijn, een aangeklede borrel, wat extra mooie prijzen en/of andere leuke zaken die we nu nog niet bedacht hebben. Suggesties nemen we natuurlijk graag in ontvangst en sponsoren zijn zeer welkom!

Het hoogtepunt wordt het Lustrumtoernooi zelf dat wordt gehouden op zondag 28 juli.

Er zijn inmiddels ook twee projecten gestart die het hele jaar zullen doorlopen. De projecten zijn “De geschiedenis van de Wageningse” en een doorlopende inzamelingsactie voor het goede doel van dit jaar KNGF Geleidehond.

“De geschiedenis van de Wageningse” volgt de vereniging vanaf de eerste ideeën over een golfbaan tot en met 2024. Dit gebeurt door verhalen, anekdotes, foto’s en andere dingen te verzamelen die iets vertellen over de afgelopen 35 jaar en deze uiteindelijk te bundelen in een video. Deze gebundelde geschiedenis zal tijdens het kersttoernooi worden aangeboden aan de leden. Regelmatig verschijnt er een hoofdstuk uit de geschiedenis. Deze zullen geplaatst worden op de website. Dit project wordt getrokken door Anneke Blokhuis-Laport, Astrid de Baets, Marja Bijlsma en Hetty Visser. De belangrijkste bronnen zijn natuurlijk de mensen die erbij betrokken waren, de vele foto’s en alle jaargangen van Golf Drive.

Het goede doel: KNGF Geleidehond

We zullen dit jaar in een aantal afleveringen de levensloop van een geleidehond van de KNGF kunnen volgen, van de geboorte tot aan het pensioen. De eerste aflevering wordt gepresenteerd door Annette de Boer-Kuiper. Annette is fokgastouder van KNGF Geleidehond. Dit houdt in dat zij een moederhond in huis heeft die gedekt kan worden  en bij haar bevalt van pups. Na 7,5 week draagt ze de puppy’s over aan een puppypleeggezin. Wat daar gebeurt, is onderwerp van de 2e aflevering die gepresenteerd wordt tijdens het Vlaggetjesdagtoernooi van 24 april.

Het is natuurlijk de bedoeling dat er aan het einde van het lustrumjaar een mooi bedrag overgemaakt kan worden aan dit mooie doel.

Om e.e.a. te ondersteunen komt er een ‘donatiedoos’ te staan in ‘t Hout en we kijken naar de mogelijkheid om een QR-code te publiceren om donaties over te kunnen maken naar een verzamelrekening van de vereniging. Los daarvan gaan we dit jaar aandacht geven aan andere mogelijkheden om het werk van de KNGF te ondersteunen. Twee voorbeelden hiervan zijn het inzamelen van elektronica (laptops, mobiele telefoons etc. en cartridges van laserprinters.

Welke evenementen gaan we ‘overnemen’.

Openingstoernooi – zondagochtend 24 maart

Bij dit toernooi doen we iets extra’s … niet alleen een kopje thee/koffie vooraf met een heerlijk stuk Paasbrood maar na het toernooi een gratis lunch! Diny Timmer zal het project over de geschiedenis aftrappen met een praatje vol anekdotes en herinneringen aan mooie momenten van de vereniging.

Het toernooi zelf staat open voor leden met een handicap van 55 of lager en is een non-qualifying rondje van 9 holes foursome. Hierbij loop je met 2 of 3 teams van 2 personen per flight. Alle spelers slaan per hole af en daarna wordt de best liggende bal per team gekozen om mee verder te spelen tot en met het uitholen. De deelname is gratis. S.v.p. aanwezig uiterlijk om 09:15 uur i.v.m. de traktatie en uitleg. Start van het toernooi om 10:00 uur. Deelname aan de lunch graag bij opgave van de deelname aangeven.

Ladies&Gentlemen – dinsdagochtend 9 april

Het volgende toernooi dat in het kader van het Lustrumjaar extra aandacht krijgt is de 1e Ladies&Gentlemen op dinsdagochtend 9 april. De Ladies spelen een non-qualifying 9 holes toernooi en de Gentlemen een 18 holes toernooi. Deze eerste keer spelen de heren ook non-qualifying. Start op 09:15 uur met koffie en na afloop iets lekkers. Voor de Ladies is dit waarschijnlijk vanaf 11:00 uur en voor de  heren om een uur of half één. Later volgt meer informatie over de opzet van deze ochtend.

Nadere invulling wordt nog gegeven en bekendgemaakt voor de volgende evenementen/activiteiten:

Vlaggetjesdag – woensdagochtend 24 april

Er wordt ook een aangeklede borrel aangeboden door het bestuur na één van de vrijdagmiddagwedstrijden. Waarschijnlijk zal dit op vrijdag 17 mei zijn!

Handicart-toernooi – zondagochtend 16 juni

Commissiedag/Vrijwilligersdag – zondag 30 juni

DE LUSTRUMDAG – zondag 28 juli

Slottoernooi – zondag 3 november

Kerstgolf – zondagochtend 15 december

Hier zal de gebundelde geschiedenis van de vereniging voor zover dan afgerond, worden aangeboden aan het bestuur. Ook wordt het eindbedrag van de inzameling voor KNGF Geleidehond bekend gemaakt en de bijhorende cheque door het bestuur overhandigd aan een vertegenwoordiger van KNGF Geleidehond.