De derde dinsdag in september vindt in Wageningen de jaarlijkse vlaggetjeswedstrijd plaats.
Winnaar van editie 2020 is Pieter Oosterhuis, boven op de foto geflankeerd door Mariette en Roelof, die de wedstrijdleiding hadden. Pieter kwam op de tiende hole het verst met zijn vlaggetje.
Edwin Kroese en Alex Nieuwenhuijs behaalden een eervolle tweede en derde prijs.

Na de prijsuitreiking was het tijd voor het hoogtepunt van WGC-jaar: De Troonrede.

Op het zonovergoten terras werden de leden namens de koning toegesproken door onze secretaris, Peter Oomens.
Hilarisch hoogtepunt was de beschrijving van het watergolf, dat ons in dit diepe dal waar we verkeren, te wachten staat als de zeespiegel drie meter is gestegen.

Anneke Blokhuis die elk jaar de Troonrede schrijft, kreeg een daverend applaus, en een mooi boeket.

Troonrede-2020.pdf
Foto’s: Astrid de Baets