Vanaf januari 2023 kun je meedoen aan de Matchplayladdercompetitie. De Ladder hangt met uitleg aan de zijkant van de WECOkast (zie bovenstaande foto). Spelers regelen zelf waar hun label moet hangen na een overwinning.

De reden om deze ladder op te zetten is om Matchplay in de club te promoten. Matchplay is een bijzondere spelvorm waarbij elke slag van waarde kan zijn, afhankelijk van wat je opponent doet. Course management is hier super belangrijk. Top of the bill golf.
Tip: nu de wintergreens in het spel zijn kun je bij Matchplay samen gewoon besluiten dat ‘wie het dichtste bij ligt, of überhaupt ‘op the ‘green’ ligt, de hole gewonnen heeft.

Het bijzondere is verder dat iedereen zonder probleem kan instappen. Iedereen kan tegen iedereen spelen en wie niet/weinig speelt zakt automatisch. Dagresultaten van ‘matchplay-events’ kunnen soepel in de Ladder geïntegreerd worden.

Fons Jaspers