De Wageningse 1 moest afgelopen vrijdag naar Schaerweijde in Zeist. Wij moesten daar onze competitiewedstrijd spelen tegen Biltse Duinen 1 uit De Bilt.

Gezien de vorige uitslagen van beide teams en de vergelijkbare handicaps, die gelden voor golf, beloofde het een spannende wedstrijd te worden. Tot op deze dag hadden we onze wedstrijden gewonnen en het was een wedstrijd om de bovenste plaats in de eerste klasse. Zoals gewoonlijk werd gestart met de dubbels. De start was deze dag vroeg, namelijk om 09.00 uur. Dit hield in dat iedereen al om 07.30 uur op weg moest zijn. Het weer was de andere wedstrijden erg goed, maar voor deze dag werd een beetje regen, behoorlijke wind en een lage temperatuur voorspeld.

Dan nu de wedstrijd. De dubbels werden na anderhalf uur golf, door ons, goed afgesloten. De 3 partijen leverden een stand van 5-1 in ons voordeel op. Nadat we hadden geluncht werd om 13.00 uur gestart met de singles. We spelen dan drie heren en drie dames singles. Deze dag moesten we, om de overwinning te behalen, het volledig hebben van de dames singles. De heren kwamen deze dag te kort tegen hun tegenstanders. De partijen waren spannend en de uitslagen gaven dat ook aan, want er werd elke keer verloren op 1 punt, maar ja, verlies is verlies. Gelukkig speelden de dames zeer goede singles en werd er ruim gewonnen van de dames van Biltse Duinen. De eindstand werd hierdoor uiteindelijk 11-7 in het voordeel van Wageningse 1.

Door dit resultaat staat Wageningse 1 fier bovenaan en als we volgende week onze laatste wedstrijd ook winnen of gelijk spelen zullen we kampioen zijn van de eerste klasse en moeten we op 19 mei kruisfinales spelen in Wassenaar voor een plek in de landelijke hoofdklasse. Dus spannende tijden voor de Wageningse Golfclub.

Ook het tweede team van de Wageningse Golfclub heeft zijn competitiewedstrijd gewonnen. Zij moesten spelen in Vught tegen het tweede team van De Gooise. De uitslag was hier 12-6 voor Wageningen 2.
Dus een prima competitiedag.

Theo Lemstra