Afgelopen vrijdag, onder goede weersomstandigheden, moesten we op golfpark Soestduinen onze wedstrijd spelen tegen Schaerweijde 2. Bij winst of een gelijkspel zouden we kampioen zijn en hadden we ons kunnen voorbereiden op het spelen van de kruisfinales voor een plaats in de hoofdklasse-competitie van de NGF.
Zoals gebruikelijk werden in de ochtend de foursomes gespeeld. Het zag er toen ook nog goed uit voor ons, want de dubbels werden afgesloten met een 4-2 voorsprong, zowel Annette met Frans en Hans met Marion wonnen hun wedstrijd. Ellen en ik verloren op de laatste hole.
Na de lunch werd er gestart met de singles. De wind was intussen iets aangetrokken, maar de omstandigheden waren nog prima.
Of het aan de spanning lag, is nog steeds niet duidelijk, maar de singles werden met een wel zeer negatief saldo afgesloten. Wij wisten maar 1 single, Frans, te winnen en 1 single, Annette, eindigde gelijk. Weliswaar werden de andere partijen van Hans, Ellen, Theo en Marion na een spannend verlopen wedstrijd vaak op de laatste hole beslist, maar wel iedere keer in het nadeel van ons. Dus won Schaerweijde 2 de single wedstrijden met 9 tegen 3. Hierdoor werd de einduitslag 11-7 in het voordeel van Schaerweijde 2.
Nu hebben wij het niet meer zelf in de hand. Wij hebben komende vrijdag onze thuiswedstrijd en spelen dus niet, maar Schaerweijde 2, de enige concurrent, moet dan wel spelen op onze baan. Om in voetbaltermen te spreken zal, of Schaerweijde 2 moet de laatste wedstrijd verliezen en dat is zeer onwaarschijnlijk, uiteindelijk het doelgemiddelde beslissen wie kampioen wordt en wie de kruisfinales moet spelen. Het zal in ieder geval tussen ons en Schaerweijde 2 gaan. Wel merk ik op dat ons saldo plus 20 is en van Schaerweijde momenteel plus 6. Dus zij zullen met ruime cijfers moeten winnen.
Hopelijk valt het dubbeltje ditmaal onze kant op, afgelopen week was dat namelijk niet het geval.
Wageningse 2 speelde deze vrijdag een prima (thuis)wedstrijd en zegevierde met 17-1. Wellicht lukt het dit team om volgende week weer te winnen en daarmee promotie naar de 1ste klasse af te dwingen.
Al met al toch wel goede competitieresultaten, maar jammer van onze tegenvallende laatste wedstrijd, als ik voor mij zelf spreek.

Theo Lemstra, team captain Wageningse 1.