De Wageningse Golfclub heeft het lopende seizoen goed afgesloten. Wageningse 1 was vrijdag verantwoordelijk voor de wedstrijd die Biltse Duinen 1, Soestduinen 1, ‘t Caves 1 en Schaerweijde 2 op sportpark de Zoom moesten spelen.

Omdat de Wageningse 1 zelf niet hoefde te spelen had zij het kampioenschap niet meer zelf in de hand. Zij was afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd tussen Schaerweijde 2 en ‘t Caves 1. Schaerweijde 2 zou deze wedstrijd met 16-2 moeten winnen om de titel van deze 1e klasse binnen te kunnen halen. Na de in de ochtend gespeelde dubbels was de stand 4-2 in het voordeel van Schaerweijde 2 en na de singles bleek dat ze met 10-8 gewonnen hadden.

Echter door deze uitslag had Wageningse 1 duidelijk meer matchpoints gescoord dan  Schaerweijde 2 en kon de kampioensvlag uitgehangen worden. Wageningse 1 was kampioen.

In deze klasse degradeerde Biltse Duinen naar de 2e klasse.

Wageningse 1 moet nu op 19 mei de kruisfinale voor een plaats in de landelijke hoofdklasse spelen in Wassenaar tegen Schaerweijde 1. Dit zal een lastige wedstrijd worden, maar het blijft natuurlijk golf en het team zal er alles aan doen om een goed resultaat en promotie naar de hoofdklasse proberen af te dwingen.

Ook moest Wagenigse 2 op deze vrijdag zijn laatste wedstrijd spelen. Zij speelden in Zeist tegen Vught 1. Ze mochten de wedstrijd verliezen om toch nog op matchpunten kampioen te kunnen worden. Na een spannende, lastige wedstrijd werd van Vught 1 verloren. Echter net als bij Wageningse 1 gaven de matchpunten de doorslag en werd ook Wageningse 2 kampioen. Dit team promoveert nu naar de landelijke 1e klasse.

Al met al dus een goede vrijdag voor de Wageningse competitieteams.

Wageningse 1 – Kampioen 2017

Wageningse 2 – Kampioen 2017