De afslag van hole 1 is weer verplaatst. Van daar kunnen ballen van de afslag terechtkomen bij golfers die boven staan af te slaan. Kijk voor je afslaat even wie er boven zijn en waar ze bezig zijn. Roep zo luid mogelijk: FORE als je bal naar rechts vliegt. Roep ook Fore als de bal rechts van de bunker gaat landen.
Je flightgenoot kan boven gaan staan om de bal te volgen, en FORE te roepen als er gevaar dreigt.
Vanaf de afslagmatten is er ook het risico om iemand te raken bij de afslagmat. Roep FORE als de bal naar rechts vliegt. Denk eraan: spelers kunnen onder of op de helling staan of lopen.
Zelfs als u denkt dat er niemand is, FORE roepen. Kijk af en toe naar rechts zodat u kunt zien of er spelers naar de afslagmat van hole lopen.

Algemene Tips
Hole 1 is 75 meter lang. Kies hiervoor de goede club. Als u met een club gaat spelen met weinig loft/hoek, dan gaat de bal verder rollen dan u gewent bent.
Omdat hole 1 een stuk korter is geworden kan het druk worden bij de afslag van hole 2. Om dit te voorkomen: wacht een paar minuten met afslaan op hole 1 als de spelers weglopen van de green.

Ik wens iedereen veel speel plezier voor de aankomende periode.

Peter – Professional

Foto: Hetty