Aangezien deze kampioenschappen vorig jaar niet door zijn gegaan i.v.m. te weinig deelnemers heeft de wedstrijdcommissie gezocht naar een andere vorm om dit kampioenschap weer nieuw leven in te blazen en meer deelnemers te krijgen.
De volgende oplossing is gevonden:
De strokeplay kampioenschappen worden gehouden over 16 wedstrijden: 8 op de vrijdagmiddag (1x per maand) en de 8 maandbeker wedstrijden.
De 1e wedstrijd zal zijn op vrijdag 16 maart. De 2e wedstrijd is de 1e maandbeker op zondag 18 maart.
De baan hoeft niet Q te zijn om voor dit Kampioenschap te spelen. Dus als de baan op dit moment nog niet Q is gelden de strokes wel voor het Kampioenschap. Er moet uitgeholed worden. De fa. De Ridder zal de komende tijd de wintergreens met alle zorg bewerken zodat uitholen geen probleem zal zijn.
Iedereen v.a. hcp 54 kan meedoen. Jeugdleden kunnen wel mee doen met de wedstrijden maar worden van deelname aan dit Kampioenschap uitgesloten.
Voor het kampioenschap tellen de 10 beste resultaten over deze 16 wedstrijden en wel over de bruto slagen. Kampioen is degene met het minst aantal strokes over 10 wedstrijden.
De stand wordt bijgehouden in Proware.
Wij hopen dat het kampioenschap dit jaar succesvol zal verlopen.
Mochten er vragen zijn over dit kampioenschap neem dan contact op met de wedstrijdcommissie.
Zoals in het Algemeen Wedstrijdreglement beschreven moeten er minimaal 10 deelnemers zijn om een wedstrijd door te laten gaan.
De wedstrijdleiding.