Vrijdagochtend 7 april vroeg opgestaan voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Vandaag speelden Annette, Frans, Loes, Gerrie, Gerben en ik (Erik, Leonie en Theo zitten ook in ons team). Gastheer vandaag was ’t Jagerspaadje, een golfclub in Hilversum die net als wij op een klein sportterrein aan de bosrand speelt. Bij ons al veel kruisende banen, maar hier is het echt oppassen en veel wachten. Na de ontvangst met koffie en koek, en voor sommigen nog een paar ballen inslaan, gingen we van start met de koppels. In de competitie wordt 18 holes matchplay gespeeld, waarbij de koppels greensome spelen, wat betekent dat je om beurten afslaat en ook door de baan om beurten slaat. Heel verrassend spelen we dit seizoen in de eerste klasse (zijn we toch gepromoveerd als 2de samen met Caves die kampioen was vorig jaar). Zij speelden tegen Schaerweide en wij tegen Spaanderbosch. De gastclub speelt normaal gesproken niet. De teams zijn veel sterker dan vorig jaar, maar we begonnen de ochtend goed, met 2 koppels die wonnen en Loes en ik speelden gelijk. Na een heerlijke lunch gingen ’s middags met de singles van start. Frans en Annette wonnen hun single en we hadden dus nog maar 1 puntje nodig om te winnen. Helaas mocht het niet zo zijn. Gerrie, Gerben en Loes verloren met een klein verschil en ik had op de laatste hole (met een kans op birdie) nog gelijk kunnen spelen, maar dacht dat mijn tegenstander zijn 4 meter put voor par wel zou missen. Onderschat je tegenstander nooit! Daarmee was de eindstand 9—9 en konden we afsluiten met een borrel in het clubhuis en moe maar voldaan naar huis voor het paasweekend.
Arjen