Afgelopen zomer hebben we een oproep gedaan aan de leden om mee te doen aan een Reanimatie en AED-cursus. Dit leverde zoveel positieve reacties op dat we in oktober niet twee maar drie cursusavonden konden organiseren. De trainingen werden verzorgd door de AED-vereniging Wageningen en mede mogelijk gemaakt door een subsidie van Sportakkoord Wageningen. Afgewisseld door een aantal korte instructies konden we, allemaal op een eigen pop, vooral veel oefenen met het geven van mond-op-mond beademing, met hartreanimatie en met het gebruik van een AED-apparaat. Dit apparaat hangt al jaren in het clubhuis en we hopen natuurlijk dat we het nooit uit de kast hoeven te halen. Maar mocht het helaas toch nodig zijn, dan is het prettig om te weten dat er weer 45 leden bij zijn die weten hoe te handelen. Wat ons betreft is deze cursus op termijn zeker weer voor herhaling vatbaar!

Namens het bestuur,
Pauline van ’t Hoog