Maandagavond vond de raadsvergadering plaats in het gemeentehuis van Wageningen over een aanpassing van het sportbeleid dat al meer dan 10 jaar oud was.
Het ging vanavond vooral om wat praktische zaken, met name om het ruimtegebrek bij velden en zalen.
Voor ons was met name de druk op de velden van de Zoom van belang.

John de Kort gaf in duidelijke bewoordingen aan dat de Golfclub al zeer efficiënt met de ruimte omgaat door meervoudig ruimte gebruik en timesharing met de vier andere clubs. Verder is nog meer kunstgras geen optie voor ons en moet de wethouder maar eens met WVV gaan praten, om daar meer speelruimte voor SKV en de Rugbyclub los te krijgen. Vertegenwoordigers van deze beide clubs en hoofd Sportraad waren het daar roerend mee eens. De wethouder begreep de hint, maar zei dat ze zelf maar een jaartje op de winkel paste en de hete kool liever…. “Juist wél een reden om schoon schip te maken”: dachten de meer dan 20 aanwezige WGC leden.

De 25ste september gaan we meer weten.

Fons Jaspers

Foto’s: Astrid de Baets