Ben je winnaar geworden van de Pitch n Putt kampioenschapswedstrijd, dan mag je die wedstrijd het volgende jaar organiseren.
Dus Gerrie en ik mochten dit jaar aan de slag en hebben eerst doorgenomen hoe de baan eruit moest gaan zien.
Helaas raakte Gerrie tijdelijk uitgeschakeld, maar geen nood, alle hulp werd ingezet.
Henk verzorgde alle prints (plattegrond, wedstrijdkaarten, etiketten); Cees hielp mee met behulp van de handicart alle attributen op de baan te plaatsen;

Job zette het paard in elkaar

Dini hielp aan de wedstrijdtafel bij het inschrijven en Fons hielp mee na de wedstrijd alles weer op te halen. En natuurlijk weer uitstekende hulp achter de bar door Thea en Bep!
Met 31 deelnemers was de wedstrijd goed bezet, wel jammer dat het begon te regenen, hoewel de hoeveelheid regen meeviel.
Maandag voor de wedstrijd had ik met Peter doorgenomen hoe eigenlijk over de hoge hekken te spelen en deze techniek wat ingeslepen. Dit kon ik tijdens de wedstrijd goed gebruiken!
Maar ik was zo gezellig aan het spelen met mijn flightgenoten Astrid, Nico en Pieter dat ik niet in de gaten had hoe goed het eigenlijk verliep.
Groot was daarom mijn verbazing dat ik wederom eerste werd!
Voordeel is nu wel dat ik nu meer weet van het reilen en zeilen bij het organiseren van deze wedstrijd en die ervaring volgend jaar samen met Thea kan gebruiken.
Iedereen hartelijk dank voor de medewerking en alle gezelligheid bij de wedstrijd en we hopen volgend jaar weer veel deelnemers te kunnen verwelkomen!

Emile Nijs

Winnaar bij de dames:

Omdat ik vandaag toch bardienst had, dacht ik, ach ik kan ook wel aan de Pitch & Putt wedstrijd meedoen. Het was voor mij de eerste keer, en wat was het leuk! 18 holes, gevarieerd van over hekken en water heen slaan, in een badje chippen, afslaan vanaf een paard of zo dicht mogelijk bij paaltjes putten.
Ik heb genoten van dit alles, mede ook door de flight mannen waarmee ik mocht lopen. Fons, Martin en Henk: dank jullie wel voor de gezelligheid. En vooral voor de goede tip hoe ik over zo’n hoog hek kon slaan. En voor al jullie positieve commentaar, ja dan gaat het ineens wel heel gemakkelijk op zo’n ochtend.
Na hole 18 ben ik snel terug gelopen om iedereen van koffie te voorzien. Dinie had weer gezorgd voor heerlijke traktaties.
Dat ik eerste ben geworden, was een verrassing. Ik mocht daarna zelf de afwas doen en om 13 uur ben ik naar huis gegaan met een fles wijn en een grote wisselbeker in mijn fietstas.
Ik wil hierbij de organisatie bedanken voor deze geweldig leuke ochtend, jullie hadden er echt iets moois van gemaakt.
Volgend jaar doe ik zeker weer mee. Samen met Emile mag ik dat organiseren, gelukkig heeft hij al ervaring, dus dat moet lukken.

Thea Douma

Foto’s: Astrid de Baets