Op 6 september werd het jaarlijkse Pitch en Putt kampioenschap gehouden. Met 44 deelnemers was dit weer een ouderwets drukbezochte wedstrijd. Ook de nieuwe leden die hun 54 hcp nog niet hadden behaald waren welkom. Een van hen, Ria de Vries, behaalde zelfs de overwinning bij de dames. Bij de heren was dat Emile Nijs.
De organisatie was in de capabele handen van Gerrie, Diny, Henk en Annelies!

Aan de winnaars is gevraagd een stukje te schrijven. Voor allebei was het de eerste wedstrijd waar ze aan meededen.

Als beginnend golfer mijn eerste Pitch en Putt wedstrijd.
Twee weken daarvoor met Peter geleerd hoe te chippen, en twee dagen voor de wedstrijd
de techniek doorgenomen van het pitchen. Spannend of dit wat wil lukken.
Wat een mooie omstandigheden op de dag van de wedstrijd; prachtig weer en een mooie
baan! En wat een hoeveelheid deelnemers. Deze drukte heb ik nog niet eerder meegemaakt in het
half jaar dat ik lid ben.
Bij de wedstrijd mag je naast de putter nog twee clubs meenemen. Welke zal ik kiezen?
Maar even meekijken bij de anderen. Ik kies dan maar voor een pitching wedge en ijzer 9.
We gaan de baan op en komen de leukste hindernissen tegen: over hekken, bunkers en
“water” slaan, precies mikken op paaltjes met een stuk meettouw eraan, in een badje slaan,
en zelfs van een aantal hoge tees (tot wel een meter hoog) afslaan!
Ik neem de rust over van flightgenoten Gerrie, Theo en Ger en heb wel het gevoel dat het
redelijk verloopt.

Maar dat bij de prijsuitreiking blijkt dat ik eerste geworden ben bij de heren, komt voor mij
als een volslagen verrassing!
Een beetje verbluft word ik gehuldigd samen met Ria, winnares bij de dames.
Wat een mooi en geslaagd kampioenschap. Een aanrader voor iedereen om volgend jaar (weer) mee te doen.

Groeten van Emile

Ik ben nog niet zo lang lid, heb pas mijn regelexamen gehaald en nog maar 3x een 9holes ronde
gelopen. Toch leek het me leuk om met de Pitch en Putt wedstrijd mee te doen. Geen idee wat dit mij
zou brengen.
Het was een drukte van jewelste in en om het clubhuis. Ik kende nog maar een paar mensen die ik
terloops tijdens mijn lessen bij Peter, bij de driving range of bij het clubhuis ontmoet had. We
werden in groepen verdeeld en iedere groep startte bij een ander startpunt.
Mijn flightmembers Gert, Jan en John moedigden me aan en stelden me op mijn gemak. Daardoor heb ik mooie slagen kunnen maken, wat ik voorheen niet had kunnen bedenken dat ik dat kon. Niet denken aan wat fout kan gaan, maar denk als Pippi Langkous: ‘ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan’.
Samen met Emile bij de heren werd ik bij de dames uitgeroepen als winnaar!
Dit hadden we niet verwacht. Een hele eer en stimulans voor ons als beginnende golfers binnen deze geweldige club.
Dank aan iedereen die deze dag onvergetelijk heeft gemaakt!

Groeten Ria de Vries

Foto’s: Astrid de Baets