Zondag 24 maart stroomde het clubhuis al vroeg vol met maar liefst 50 deelnemers aan de Openingswedstrijd. (Niet alleen het clubhuis stroomde vol, maar daarover later meer).

Binnen in het behaaglijk warme clubhuis stond de barcommissie al klaar
om met koffie en paasbrood de mensen hartelijk welkom te heten.
Even langs de commissietafel om de kaart te halen, en na een uitleg over het greensome spel van die ochtend konden we de baan in.

Daar bleken ook de velden volgestroomd.
De regels bij tijdelijk water konden veelvuldig worden toegepast, dat was weer nuttig voor de nieuwe leden die dat uitgelegd kregen van de meer ervaren spelers.
Zoals Cruijff al zei: Elk nadeel heb zijn voordeel.

Regen, wind en kou zorgden voor een uitdagende wedstrijd. Bij het clubhuis had Diny een kleine hartversterking klaargezet, om krachten en innerlijke warmte op te doen voor de rest van de holes.

Enkele koppels lieten zich niet uit het veld slaan door de barre weersomstandigheden en behaalden een mooie score. Milan Roeling en Robert van den Ham scoorden maar liefst 22 stablefordpunten waarmee ze de winnaars waren.

Tweede werden Annette de Boer en gastspeler Remke Martens met 20 punten.

De speciale balletjes werden aan hun uitgereikt omdat zij namens het KNGF kwamen vertellen wat deze organisatie voor prachtig werk doet met hulphonden. De WGC gaat het KNGF als goed doel opnemen in de plannen van de komende jaren.

Op de derde plaats eindigden Frans van Beek en Aart Homoet met 17 punten.

Diny sprak mooie woorden over wat de Wageningse Golf Club al jaren heeft betekend voor haar en haar man Joop, en hoe ze ervan geniet om evenementen en woensdagwedstrijden mede te organiseren.

Na een prima verzorgde lunch was de openingswedstrijd voorbij, een mooi startschot voor het nieuwe golfseizoen!

Foto’s: Astrid de Baets
Tekst: Hetty Visser