Op zondag 5 maart was het dan zo ver. We mochten de wei weer in voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. De openingswedstrijd.

Nadat de wedstrijdleiding optimaal gebruik had gemaakt van het proware-programma hadden zich uiteindelijk 41 personen voor deze wedstrijd ingeschreven. 21 golfers startten om 09.00 uur met een vossenjacht over 18 holes en om 10.30 uur stroomden 20 golfers in voor een vossenjacht over 9 holes. Gezien het grote aantal deelnemers en de daarbij benodigde doorstroming in de baan besloot de wedstrijdleiding van die dag om er een texas scramble wedstrijd van te maken. Bij een dergelijke wedstrijd wordt je in twee of drietallen ingedeeld. Met dit team speel je dan. Iedereen slaat af om vervolgens de wedstrijd te vervolgen vanaf de plek waar de beste bal ligt. Dus iedereen komt evenveel aan de beurt en het bevordert de doorstroming.

Er was de nodige regen voorspeld voor deze dag, maar om 9 uur bij de start werkte het weer mee en eigenlijk bleef dat de gehele ochtend zo.

Na een leuke wedstrijd werd duidelijk wie de vossen waren geweest. Namelijk voor de 9 holes Mieke Welling en voor de 18 holes Ellen Hilhorst. De winnaar van de vossenjacht is diegene waarvan het aantal stableford punten het dichtst bij het aantal behaalde punten van de vos komt.

Na deze leuke wedstrijd heeft onze voorzitter Pieter Oosterveld iedereen welkom geheten en een goed seizoen toegewenst. Naast de gebruikelijke prijsjes had onze pro Peter een uur les beschikbaar gesteld. Om duidelijkheid te krijgen welk team hiervoor in aanmerking kwam werd uit 9 kaarten (1 tot en met 9) door Anneke Blokhuis een kaart getrokken. De gelukkige was dit keer het team dat op hole 6 gestart was: de dames Wil Zeylstra, Renee Jorna en de heren Hans van Aggelen en Rene van Gent. Zij hebben hun les gelijk bij Peter geboekt.

Dan, tot slot, nog de winnaars van de dag. Bij de 18 holes werd Steef van Hoogdalem de gelukkige en bij de 9 holes Marion Raanhuis. Gezien de grote opkomst had iedereen weer zin om te spelen en hopelijk blijft dat het gehele seizoen zo.

De clubhuiscommissie heeft van deze dag ook een feestje gemaakt en een bedankje van af deze plaats is zeker op zijn plaats.

De wedstrijdleiding.