Voor de Wageningse 1 is de NGF competitie op 31 maart weer van start gegaan. Ons team bestaat uit de heren Frans van Beek, Hans Jorna, Theo Lemstra en als reserve speelt Hans Bastiaanse dit jaar mee. De dames die meedoen zijn Annette de Boer, Ellen Hilhorst, Gerrie Scheele en Marion Raanhuis. Frans, Hans Jorna en Annette spelen in principe alle 4 de wedstrijden, Theo zal er net als de dames Ellen, Gerrie en Marion 3 spelen.

Zoals hiervoor al gesteld is de competitie afgelopen vrijdag van start gegaan. We moesten op de Biltse Duinen spelen tegen ’t Caves 1. Dit team speelde vorig jaar in de poule bij Wageningse 2 en is na het kampioenschap gepromoveerd. We wisten dus niet veel van de sterkte van dit team.

De wedstrijd begon onder ideale omstandigheden. In de ochtend wordt de foursome gespeeld en kunnen 6 punten gehaald worden. Voor de lunch was de stand 4 tegen 2 in ons voordeel. Frans en Annette en Hans en Gerrie wonnen hun foursome. Theo en Ellen verloren hun partij op de laatste hole.

Na een prima lunch werden in de middag de singles gespeeld. Deze verliepen voor ons, opnieuw onder goede weersomstandigheden, voorspoedig. Annette, Frans, Hans, Theo en Gerrie wonnen hun single en Ellen moest na een spannende wedstrijd haar meerdere, opnieuw op de laatste hole, erkennen in de speelster van ’t Caves.

De einduitslag zag er voor ons dan ook erg florissant uit 14-4 voor Wageningse 1.

Dus een prima begin van deze competitie. Nu moeten we proberen op de ingeslagen weg door te gaan en wie weet wat er dan aan het eind van dit seizoen mogelijk is.

Theo Lemstra, team captain.