Ook dit jaar neemt de Wageningse Golfclub weer met 2 teams deel aan deze NGF-competitie.

Als captain van het eerste team wil ik de spelers en speelsters even aan u voorstellen. De dames zijn Annette de Boer, Ellen Hilhorst, Gerrie Scheele en Marion Raanhuis. Bij de heren heeft op het laatste moment nog een wisseling plaatsgevonden. Erik Visscher trok zich op persoonlijke gronden terug uit dit team. Nu bestaat het uit de heren Frans van Beek, Hans Jorna, Theo Lemstra en Hans Bastiaanse, deze laatste als vervanger van Erik.

Het betreft een korte competitie. We spelen in de eerste klasse. De afgelopen 3 jaar hebben we als team goede resultaten geboekt. Het eerste jaar promoveerden we van de tweede naar de eerste klasse. Het tweede jaar werden we in de eerste klasse kampioen en hebben we de kruisfinales gespeeld voor promotie naar de hoofdklasse. Jammer genoeg lukte dat niet. Vorig jaar werden we tweede in onze poule. De eerste plaats gaf alleen recht op promotiewedstrijden en de kampioen van onze klasse promoveerde dan ook naar de hoofdklasse. We doen dit jaar dus al weer voor de vierde keer mee.

Onze tegenstanders zijn dit jaar Het Caves 1 uit Wintelre, Soestduinen 1 uit Soestduinen, De Biltse Duinen 1 uit Bilthoven en Schaerwijde 2 uit Zeist. Zowel Soestduinen 1 als Schaerweijde 2 zijn oude bekenden.

Als de teams op onze baan spelen, 28 april, mag je als thuisclub niet aan de wedstrijd deelnemen. Wel organiseren we, samen met de clubhuiscommissie, deze dag. De baan zal dan gesloten zijn voor onze eigen leden.

Ik zal van de te spelen wedstrijden verslag doen en hoop na 28 april te kunnen berichten dat we de kruisfinale opnieuw mogen spelen. De verwachtingen zijn dit jaar weer hoog gespannen, maar ja je weet nooit hoe goed je tegenstander is, dus het resultaat kan ook wel tegenvallen. Op 28 april zullen we meer weten.

Theo Lemstra, teamcaptain Wageningse 1