HANDICART WEDSTRIJD 2017.
Zondag 21 mei werd de jaarlijkse handicart wedstrijd op de Zoom gespeeld. De deelname was dit jaar optimaal. Er streden 23 koppels, dus 46 deelnemers, om de prijzen. De eerste prijs was dit jaar weer de afvaardiging naar de regio finale voor de handicart, welke op 21 september in Havelte gespeeld gaat worden.
Onder een strakke blauwe hemel, een lekker zonnetje en weinig wind werd om 09.00 uur gestart. Zowel de weersomstandigheden als de baancondities waren prima en er kon derhalve onder ideale omstandigheden gespeeld worden. Door de grote deelname moest er zo af en toe even gewacht worden, maar bij deze wedstrijd, waar de opbrengst voor het goede doel is is dat natuurlijk niet erg.
Na 4 uur spelen kwamen de laatste koppels binnen. Na enig rekenwerk bleken Henk Berentsen en Dick Bloemendal deze keer de winnaars te zijn. Net als het koppel Martin Muskee en Gerda de Boer hadden zij 40 stableford punten. Dan gaat de score van de laatste 9 holes gelden, deze was echter gelijk, hertzelfde was de score van de laatste 6 holes en de beslissing viel uiteindelijk bij de score van de laatste 3 holes. Dick en Henk hadden hier 7 punten en Gerda en Martin 6. Dus de winnaars waren Dick en Henk.
Op de derde plek eindigden Annette de Boer met Frans van Beek en vierde werd het koppel Hans Bastiaanse en Theo Lemstra.
De prijzen waren dit jaar gesponsord door onze pro Peter, voor 2 koppels een uur les en de rest van de prijzen kwamen van Marinus van de Weerd. Door het grote aantal prijzen ging een ieder met een prijsje naar huis.
Tegen 13.30 uur had meesterkok Remko de barbecues goed warm en werden de spareribs, sateh’s en hamburgers gaar gebakken. Om Remko ook rustig te laten eten namen Gerda de Boer en Henk van Maanen regelmatig de honneurs waar.
Ellen en ik moeten zeggen dat het een genoegen was om zoveel inschrijvingen in een wedstrijd in te delen en er kwam geen enkele wanklank. Maar ja, veel koppels hadden zich als koppel ingeschreven en ik denk dat ik kan stellen dat het een prettige, sportieve en vooral leuke wedstrijd is geweest, met de goede opbrengst van  405,00 voor de Stichting Handicart!
Henk en Dick succes in Havelte, maar vooral geniet straks van deze dag.
Theo Lemstra en Ellen Hilhorst.