Op zondag 21 mei zal weer de jaarlijks terugkerende handicartwedstrijd voor de Stichting Handicart gespeeld worden.

Deze Stichting heeft als doel golfers die niet in staat zijn 18 holes te lopen, tegen een sterk gereduceerde prijs een handicart aan te bieden. Iedere golfclub in Nederland organiseert jaarlijks zo’n wedstrijd om zoveel mogelijk geld voor dit goede doel op te halen.

De winnaars van de 18-holes wedstrijd mogen door naar de regionale wedstrijd in het land. Deze wedstrijd wordt op 21 september 2017 in onze regio gespeeld op golfbaan Havelte.

Naast deelname aan de regiofinale hebben we, van de diverse sponsoren, weer mooie prijzen gekregen voor deze dag. Dit houdt dus in dat de volledige opbrengst voor het behoud van de Stichting Handicart is.

Dan nu de wedstrijd. Omdat er sprake is van een regiofinale willen wij dit jaar de wedstrijd net zo organiseren als straks in Havelte. Deelname vanaf Handicap 54.
Je kunt je inschrijven als single, maar ook met partner/vriend/vriendin/golfmaat: mixed of dames-/herendubbel. Wel moet men beiden lid zijn van de Wageningse Golfclub.

De speelvorm is greensome. Er wordt gespeeld in een team van 2 personen. Dus als je alleen inschrijft, is dat geen probleem, wij zullen je dan aan een andere speler of speelster koppelen. Je speelt dus altijd in een flight van 4 personen, twee tegen twee. Beide spelers van hetzelfde team slaan af, zij kiezen de naar hun inzicht beste bal en spelen daar om en om mee verder. Er wordt een verrekening van de gezamenlijke handicaps toegepast.

Je kunt zowel voor 18 als 9 holes inschrijven via proware.
Kosten bedragen per deelnemer €10,-, indien je donateur van de Stichting Handicart bent, betaal je € 5,-.

Net als vorig jaar organiseert de clubhuiscommissie ook dit jaar een BBQ  na de wedstrijd. Deelnemen aan de BBQ kost € 7,50. Graag bij aanmelding in Proware aangeven of je deelneemt aan de barbecue.

Laten we er net als afgelopen jaar weer een succes van maken met grote deelname en vooral veel spelplezier.

Tot ziens op zondag 21 mei op de Zoom!

Ellen Hilhorst, wedstrijdcommissie en Theo Lemstra, voorzitter baancommissie