Afgelopen zondag 26 augustus werden de clubkampioenschappen Putten georganiseerd.

Albert en Hans hadden ’s morgens vroeg op de vers gemaaide greens 44 holes uitgezet.
In flights van vierpersonen probeerde men vervolgens in zo min mogelijk slagen de baan rond te gaan. Dit werd een gezellige, prachtige en spannende wedstrijd op de afgelopen jaar vernieuwde greens.
Na bijna drie uur putten was het toch een aantal spelers gelukt om onder de 100 slagen te blijven.
De eindstand was:
1. Frans van Beek (92);
2) Erik Visscher en Albert Reef (93)
4) John de Kort en Ellen Hilhorst (96)
6) Theo Lemstra (97);
7) Hans Jorna(99) en
8) Martin Muskee(100).

Bij handicappers boven de Hcp 26,5 behaalde Peter Buitenhuis met 100 slagen de beste score.
Op de vier holes van de moeilijke green 2 scoorde Ellen Hilhorst met 8 slagen het beste, en idem Ria Noordergraaf op
green 5 met 7 slagen! Verder was er nog een prijs voor Theo Lemstra die op de elf witte afslagplaatsen het beste scoorde (24 slagen) en Annette de Boer die het zelfde deed op de gele afslagplaatsen met 24 slagen.

Zoals dat ook op de US Open gebeurt, reikte de winnaar van vorig jaar (Hans Jorna) vervolgens de GREEN jacket uit aan winnaar van 2018 Frans van Beek. GREEN met hoofdletters omdat dat niet slaat op de kleur maar op de vernieuwde GREENS.
De kampioen dient dit jasje tijdens alle officiële clubkampioenschappen te dragen.

Het stond Frans uitstekend (zie foto’s)!