Golf is een lastige sport, dat weten we allemaal.

Toch hebben we, na enige oefening, voldoende speelvaardigheid ontwikkeld om van het spel te genieten en onze handicap naar beneden te brengen.
Vol vertrouwen gaan we doorgaans de baan in.
Spelen in het donker zorgt voor een geheel nieuwe golfervaring… dat merkten we afgelopen zaterdag tijdens de jaarlijkse nachtgolfwedstrijd.
Slechts een lampje op de tee en eentje aan de vlaggenstok ter oriëntatie, verder was er alleen de maan om ons bij te lichten.
De grond bleek ineens veel dichter bij dan gewoonlijk, en het lezen van de green was, ondanks het licht van de maan, onmogelijk.
We speelden strokeplay, met 100% handicapverrekenig, waardoor alle deelnemers gelijk kans maakten op de overwinning.
Emyl van de Weerd zette met netto 33 strokes een score neer die bij daglicht ook niet verkeerd zou zijn, en was daarmee de winnaar van de nachtwedstrijd. Martin Muskee was met 35 strokes runner-up, gevolgd door Leonie Schaper met 36, Peter Buitenhuis met 38 en op de 5e plaats Arjen Brandsma met 39 strokes.
De wedstrijd werd voorafgegaan door een barbecue, om gezellig samen de inval van de duisternis af te wachten.

Barbecue voorafgaande aan de nachtwedstrijd

Afslaan bij het licht van een stormlamp

Scores invullen bij het licht van de maan

Nazit na een rondje in de duisternis