Vele handen maken licht werk. Dat werd vandaag weer eens bewezen op De Zoom tijdens de maandelijkse werkdag.
Liefst 15 vrijwilligers ontfermden zich over de maandelijks terugkerende klussen zoals het kloppen en vegen van de matten, het plaatsen van nieuwe tees en het snoeien en maaien van de ‘lastige hoekjes’ in de baan.

Deze maand was er een extra klus te klaren, in de vorm van het plaatsen van 10 stuks nieuwe, loodzware houten baanborden.
Met een forse spade en een grondboor gewapend toog men aan het werk. Om de borden stevig, tegen weer en wind bestand en bovendien ‘hufterproof’ te plaatsen dienden de palen ruim een halve meter diep te worden ingegraven. Dat is gelukt.

De borden zijn nu nog maagdelijk wit, maar worden binnen afzienbare tijd beplakt met afbeeldingen van de holes, voorzien van voor  golfers nuttige informatie als stroke-index en afstanden.
Onder het baanbord is er ruimte voor het plaatsen van reclame, waarmee de kosten van deze verfraaiing van de baan duurzaam gedekt zijn.

Naast de noeste werkers van onze eigen club zijn de heren greenkeepers van De Ridder vandaag begonnen aan de werkzaamheden aan de green van hole 2.
Opnieuw dus zwaar materieel en vaklieden in de baan.
Hou daar alstublieft rekening mee als u een rondje speelt. Greenkeepers hebben te allen tijden voorrang!

Het relatieve ongemak van deze ingrijpende werkzaamheden wordt komend seizoen hopelijk ruimschoots gecompenseerd door meer speelplezier op volledig vernieuwde, vergrote en veel uitdagender holes!