Vandaag werd ik opnieuw gebeld door greenkeeper Gert. Ondanks dat hij op de green aan het werk was, werd er gewoon doorgespeeld. De ballen vlogen hem dan ook om de oren!

Ik vraag mij zo langzamerhand af of een deel van onze leden niet meer weet hoe de regels bij golf zijn?

De greenkeeper heeft te allen tijde voorrang!

Laten we nu eens en voor altijd afspreken dat de greenkeeper voorrang heeft en dat we de regels kunnen of zullen leren. Etiquette is duidelijk als je je GVB op een normale manier hebt gehaald.

Het was al de tweede keer binnen 1 week dat ik door de greenkeeper benaderd werd en eerlijk gezegd overweeg ik ernstig om het bestuur voor te stellen dat we spelers die de greenkeeper geen voorrang geven maar eens voor een aantal weken zullen gaan schorsen. Schijnbaar is een aantal mensen hardleers en moeten daar harde maatregelen tegen getroffen worden.

Hetzelfde geldt trouwens voor de tijdelijke hole 1. Veel spelers realiseren zich niet dat als men afwijkt naar rechts, men de spelers op de driving range in gevaar brengt.

Dus laten we nu eens en voor altijd afspreken dat de greenkeeper en ieder ander werkend in de baan voorrang heeft en dat we leren FORE te roepen bij hole 1.

Ik spreek de hoop uit dat ik het bestuur niet hoef voor te stellen mensen tijdelijk te schorsen, maar als het zo doorgaat zal dat er toch eens (jammer genoeg)  van gaan komen.

Beste mensen hanteer a.u.b. de etiquette zoals je die geleerd moet hebben om in aanmerking te komen voor je GVB.

Theo Lemstra, voorzitter baancommissie.