Of zo als de Amerikanen zeggen: It ain’t over till the fat lady sings.
Afgelopen zondag is de maandbekercyclus 2023 na 6 wedstrijden geëindigd met een gezamenlijke overwinning van Arjen Brandsma en Martin Boone.
Superspannend want Martin had virtueel de beker al in handen, omdat achtervolgers Eric en Arjen respectievelijk onder de baan of de baan plus 1 moesten spelen om te winnen. Eric speelde de baan en kwam dus net 1 slag te kort, maar wat een topprestatie! Arjen leek met 3 bogies na 8 holes ook te kort te komen. Zijn afslag op de laatste hole miste de green van 6 royaal, maar… de spreekwoordelijke 2de slag maakte alles goed. De bal landde met een grote boog op de green en rolde door.. tot in de hole:
birdie.
Helaas was Martin deze dag door ziekte uitgeschakeld en kon zich niet meer verbeteren. Netto eindigden ze in hun 4 beste matches gelijk, maar volgens de wedstrijdleiding, Jan Burbach, kreeg in dit geval Arjen de beker in handen, voor 6 maanden.
Slechts 8 spelers speelden 4 matches, maar in het totaal deden er 31 mensen mee. Volgend jaar gaan we weer 18 holes spelen, tot grote vreugde van alle deelnemers.

Arjen Brandsma