Het afgelopen weekend was er een relaxte sfeer tijdens het Super Matchplayweekend met diverse FUN-wedstrijden en maaltijden. Op de finaledag werden de wedstrijden vervroegd in verband met het prachtige zomerweer.

Bij de heren waren er diverse verrassingen te noteren. In de 2eronde won Arjen Brandsma van Hommo Huisman en in de kwartfinale won Steef van Hoogdalem van Hans Jorna. Bij Arjen viel daarna in de kwartfinale pas op hole 20 de beslissing in het voordeel van Martin Muskee.  Erik Visscher en Frans van Beek speelden een spannende halve finale die op hole 17 door Erik gewonnen werd. In de andere halve finale was Martin Muskee net iets sterker (laatste hole beslist) dan Steef van Hoogdalem.  Uiteindelijk ging de titel naar Erik Vissscher die op hole 14 een beslissende punt scoorde.

Bij de dames won Marjolijn Reuvers in de kwartfinale knap van Gerrie Scheele en in de halve finale bleek Ria Noordegraaf net iets sterker. In de andere halve finale won Annette de Boer royaal van Loes Herweijer. In de finale was Annette oppermachtig en mag zich opnieuw clubkampioene noemen.

Bij de verliezersronde heren was in de halve finale Hommo Huisman net iets sterker dan Auke Zijlstra en Albert Reef idem t.o.v. Rob Lucas. De finale werd vervolgens op de laatste holes beslist in het voordeel van Hommo Huisman.

Bij de verliezersronde dames ging de finale tussen Astrid de Baets en Gerrie Scheele. Gerrie nam op hole 17 een beslissende voorsprong.

De FUN-wedstrijden kenden een andere formule want daar speelden in een doorspeelschema juist eerst de sterksten tegen elkaar en ook de minder sterken tegen elkaar. Bij de Neary- wedstrijd won Adri Zwartepoorte in de finale van Dries Stortenbeek en Fons Jaspers won de verliezersronde.  Van de 16 deelnemers aan de FUN MP Putting won Arjen Brandsma in de finale van Remko van de Weerd en won Loes Herweijer de verliezersrondefinale van Renee Jorna. Tijdens de FUN MP teamwedstrijd was de 1eplaats voor Rob Lucas en Hans Jorna.

Namens de barcommissie verzorgde Remko van de Weerd met zijn vrijwilligers diverse lekkere maaltijden met pizza met sorbet-ijs op de vrijdagavond, broodlunch en ’s avonds Chinees met sorbet-ijs op de zaterdag en een afsluitende BQ voor 16 personen op de zondag.

de vier finalisten en winnaars van de verliezersronde van L naar R: Ria Noordegraaf, Annette de Boer, Martin Muskee, Erik Visscher en Gerrie Scheele

FUN wedstrijd neary op de driving range

Analyse van de speellijn

Opperste concentratie