De traditionele Prinsjesdagwedstrijd vond uiteraard plaats op de derde dinsdag in september.
Men had zich weer in oranje en roodwitblauw uitgedost en ging, verdeeld in dames- en herenflights, de baan in.

De Prinsjesdagwedstrijd kent geen individuele winnaars, deze wedstrijd wordt door de dames of de heren gewonnen.

De dames werden blij gemaakt met een score van 194 Stableford punten, terwijl de heren 133 punten bijeen hadden gesprokkeld. Helaas voegde Roelof eraan toe dat die punten gedeeld werd door het aantal deelnemers. Aangezien er 16 dames en maar 8 heren waren, betekende dat voor de dames een gemiddelde van 12,1, en voor de heren 16,7. De heren deelden hun prijs, een bak met chocoladerepen, ruimhartig met de dames.

De wedstrijdleiders die in dit lustrumjaar heel actief zijn geweest,

zijn bevorderd tot Ridder in de Orde van ’t Hout.

Hoogtepunt van deze dag, misschien wel van het hele Wageningse golfjaar, was het voorlezen van de Troonrede, door voorzitter Alexander Mueller. Geschreven door Anneke Blokhuis, die op geestige wijze de politiek in Den Haag linkt aan de WGC.

Lachsalvo’s klonken in het clubhuis

en een daverend applaus klonk na afloop.

De tekst van de troonrede kan hier gevonden worden.

Hetty Visser

Foto’s: Astrid de Baets en Marja Bijlsma