Beste leden van de Wageningse Golfclub

Afgelopen zondag speelden we het jaarlijkse Handicart-toernooi. Het viel me toen op dat sommige deelnemers niet bekend waren met waar Handicart voor staat. Daarom dit bericht.

De Stichting Handicart stelt mindervalide golfers in staat te blijven golfen. Ze geeft daarvoor 852 eigen handicarts (‘golfkarretjes’) in bruikleen aan 110 verenigingen en huurt ook nog 355 handicarts in bij 62 andere golfbanen. Dat zijn in totaal 1207 karren op 172 banen. Deze handicarts kunnen worden gebruikt tegen lage tarieven door handicart-pashouders. Landelijk is het aantal pashouders ca. 24.200. Daarnaast zijn er ruim 29.000 donateurs. Samen houden zij een UNIEKE vorm van solidariteit in stand en maken ze het mogelijk dat golfers die tijdelijk of permanent mindervalide zijn toch kunnen blijven spelen.

De Stichting Handicart bestond dit jaar 38 jaar. Maar ze heeft het de laatste tijd moeilijk i.v.m. oplopende kosten door o.a. hoge inflatie.

De Wageningse Golfclub kan ook gebruik maken van een handicart die beschikbaar is gesteld door Stichting Handicart. Onze club telt 17 donateurs en er zijn daarnaast 11 gebruikers van handicarts (pashouders). Dit zijn relatief lage aantallen voor een vereniging met 426 leden.

Als u het met me eens bent dat de Stichting Handicart een heel goed initiatief is dat verdient nog lang te blijven voortbestaan, overweeg dan s.v.p. om donateur te worden. Op de website www.handicart.nl vindt u alle informatie over de stichting; over hoe u donateur kunt worden en over hoe u een handicart-pas kunt aanvragen.

Met hartelijke groet,

Harm Huttinga, Handicart-consul van de Wageningse Golfclub