Op vrijdag 14 April stond de 2e wedstrijd van onze NGF competitie op het programma.
Helaas meldde Loes zich donderdag vanwege ziekte af, en ondanks heel wat telefonische acties lukte het niet een vervangster voor haar te regelen.
Vandaar dat Annette, Gerrie, Frans, Arjen en Theo om kwart voor acht maar met z’n vijven richting “Golfvereniging Spandersbosch” in Hilversum vertrokken.
Onderweg kregen we jammer genoeg met een fikse file en bijbehorende vertraging te maken. En tot overmaat van ramp stuurde de TomTom ons ook nog eens naar de verkeerde kant van het sportpark waardoor we aan de late kant in het ontvangende clubhuis arriveerden.
Omdat we één speelster te kort kwamen hadden we natuurlijk meteen 4 verliespunten te pakken. Hierdoor speelde Theo in zijn eentje met de twee Schaerweijde tegenstanders de ochtendronde. Jammer genoeg dus niet voor de punten maar wel een leuke gelegenheid om de mooie en ook moeilijke baan te leren kennen.

Na de lekkere lunch ging iedereen weer de baan in voor het middagprogramma. Op het einde werd het nog spannend doordat een paar koppels tot op de laatste hole slag moesten leveren om de overwinning te behalen.
Uiteindelijk hebben we ondanks het moeten opgeven van twee wedstrijden toch een leuke score weten te behalen.
Nu ook de mooie clubtenues (met dank aan het vele trek- en duwwerk van Annette) in orde zijn kan met vertrouwen het vervolg van de competitie tegemoet gezien worden.
Al met al kan ik constateren dat we een mooie golfdag op een prachtige baan hebben beleefd.
Iedereen die twijfelt of het deelnemen aan deze competitie wel “iets is voor hem of haar” kan ik alleen maar aanraden het eens te proberen. Het is de moeite waard.
Theo