Op 14 januari hebben we, in de sneeuwstorm, al het nodige werk verzet op het honkbal/softbalveld dat we vanaf 1 januari 2017 voor de helft van de gemeente huren.

De sneeuw viel gestaag, maar toch waren er veel mensen op De Zoom om te helpen de hekken rond het voormalige honkbalveld weg te halen. De ‘ploeg’ bestond deze dag uit mensen van de maandaggroep, een deel van de clubhuiscommissie en nog een aantal andere vrijwilligers. Een behoorlijke groep harde werkers. Aan het eind van de ochtend werd er een lunch bereid door Ellen en een heerlijke soep opgediend door Dorothé. Daarna werden de laatste hekken, de dug-out enz. verwijderd. Maar het werk was nog niet klaar. Op maandag 16 januari waren er weer de nodige vrijwilligers en hebben we alle hekken tot aan de afslaghut verwijderd. Na de lunch, opnieuw met een lekkere soep, de laatste loodjes en iedereen ging weer huiswaarts. Omdat er een behoorlijke laag sneeuw lag, bleven er nog wat stukjes ijzer (onzichtbaar) liggen. Die hebben we dinsdag 31 januari verwijderd.

In de tussentijd had onze baanarchitect, de heer Aart Bergsma, tekeningen gemaakt voor een nieuwe green op hole 1 en voor zeven bunkers op verschillende plaatsen in de baan. De firma De Ridder heeft het merendeel van de werkzaamheden uitgevoerd.

De zeven bunkers zijn gerealiseerd en de green van hole 1 is bedekt met graszoden. Er zal nog op een aantal plaatsen gezaaid moeten worden en hopelijk kunnen we eind april hole 1 openen. Tot dat tijdstip zal er op een noodgreen gespeeld moeten worden. Ondanks de noodgreen wordt de baan over enige tijd wel qualifying.

Dit waren de werkzaamheden in onze ‘rustige’ tijd.

WERKDAG 6 MAART 2017.

Op maandag 6 maart hadden we onze eerste (officiële) werkdag van dit seizoen. Omdat we nu een deel van het oude soft/honkbalveld huren, leek het mij een goed plan om op deze dag de driving range aan te pakken. We waren deze dag met 10 mensen van onze maandaggroep. We hadden hulp van Hans van de Kamp (nieuw lid) en hadden daarnaast Reinier van Breemen ingehuurd om ons te ondersteunen met apparatuur. Eimert Speyer heeft ervoor gezorgd dat de benodigde tegels (250) op tijd op de Zoom aanwezig waren. De voorspelde regen bleef uit en na een dag hard werken konden we om 14.00 uur constateren dat het plateau er keurig bij lag en dat het ruimte biedt aan 5 nieuwe afslagmatten. Er liggen nu 11 grote afslagmatten, het gaat steeds meer op een echte driving range lijken. We hebben natuurlijk ook de matten geveegd en de tees, waar nodig, vervangen.

Ik durf dan ook met enige trots te stellen dat de baan in de winterperiode spannender is gemaakt en ook de driving range er weer prima bij ligt.

Theo Lemstra, voorzitter baancommissie.