Afgelopen vrijdag vertrok het 1e competitie team van de Wageningse Golfclub richting Wassenaar om daar de landelijke finale te spelen voor een plek in de hoofdklasse van de NGF competitie voor C golfbanen.
Het 1e team was kampioen geworden in de 1e klasse en mocht daarom tegen de andere kampioen de kruisfinale spelen voor de promotie.
Met een gewijzigde teamsamenstelling was het 1e team met de sterke invaller Antoine Hol klaar voor de strijd.
De tegenstander was het 1e team van Schaerweijde uit Hilversum en qua handicap waren die spelers op papier bijna allemaal sterker dan de spelers van de Wageningse.
In de ochtend heeft 1 dubbel lang op winst gestaan maar is die partij toch net verloren. Ook de andere dubbels hadden kansen maar verloren uiteindelijk. Waardoor een 6-0 achterstand na de ochtend op het bord stond.
In de middag wederom spannende partijen en werd er goed tegenstand geboden tegen de sterke tegenspelers.
Zowel de invaller in het team als de sterkste dame van de Wageningse wisten hun single wedstrijd ruim te winnen.
Helaas lukte dat met de andere partijen niet of soms net niet.
Waardoor het Wageningse team met 4-14 uiteindelijk heeft verloren en de promotie moet wachten tot volgend jaar.
Het team blijft dus in de 1e klasse en zal volgend jaar wederom voor de winst willen gaan.
Annette de Boer