Achter de afslag van hole 8 staan twee hoge hekken. Het achterste hek geeft met witte paaltjes aan dat dit het out-of-bounds hek is.
Het voorste hek is een vast obstakel in de baan, dat je zonder strafslag mag ontwijken. Ook als je bal tussen de twee hekken in belandt, mag dat.

Hoe ga je te werk?
Je zoekt het dichtstbijzijnde punt aan deze kant van het hek:
• zo dicht mogelijk bij de plek waar de bal lag;
• niet dichter bij de hole;
• waar je, als de bal daar zou komen te liggen, met je stand en swing geen last meer hebt van het hek.

Om dit punt te bepalen, neem je de club die je zou gebruiken om de slag te maken als het hek er niet had gestaan. Met deze club simuleer je de slag, zodat je weet waar je goed kunt staan en een slag kunt maken. Als je zo klaarstaat, prik je een tee in de grond op de plaats waar de club de grond raakt.
Vanaf dit punt meet je een dropzone, een clublengte met je langste club, opzij of naar achteren (niet dichter bij de hole). Daarna neem je de bal op en drop je hem binnen deze dropzone. Vanaf hier speel je de bal.

H en R commissie