Op bovenstaande foto’s zien we twee hoofdrolspelers van onze jaarlijkse Vlaggetjeswedstrijd: de jonge koning Boris (op dat moment nog incognito) en aan zijn zijde speech writer Anneke Blokhuis. Wellicht fluisterde zij hem in de baan nog wat laatste adviezen toe over de voor te lezen tekst.
Want de uitslag van de wedstrijd was belangrijk, maar de jaarlijkse Troonrede die erop volgde is uiteraard het absolute hoogtepunt in het golfjaar.

Koning Boris stelde kort vast dat het economisch goed ging en richtte zich toen op de toekomst: hij beloofde ons een stralende zon achter de clouds.
Hij deed dat met zo’n prachtige dictie en optimistische blik dat iedereen hem oprecht van harte toejuichte.

Toen viel hem nog de eer te beurt de winnaars te feliciteren.

De runners up waren Hommo Huisman, Albert Reef en Dries Stortenbeek. Zij hadden het vlaggetje in of bij hole 9 kunnen planten.

Maar nog iets verder waren gekomen:

Frits van der Meer op de derde plaats, Thuur Westermann op de tweede, en Hans Jorna werd eerste.

Alle foto’s van Astrid de Baets zijn binnenkort beschikbaar.