Op de foto van L naar R: Gerben, Annette en Erik.

Annette de Boer schrijft clubgeschiedenis
Annette de Boer heeft afgelopen weekend het clubkampioenschap Matchplay bij de heren gewonnen! Ja, u leest het goed. De wedstrijdcommissie heeft haar de kans gegeven na vele jaren dominantie bij de dames om zich dit jaar met de heren te meten. En dan meteen winnen, dat mag toch wel uniek genoemd worden. Er is clubgeschiedenis geschreven!
Helaas kon het dameskampioenschap vanwege te weinig deelname niet doorgaan. Bij de heren kwam de eerste verrassing op naam van Martin Verhagen, die pas op hole 20 Steef van Hoogdalem versloeg en vervolgens in de kwartfinale op de 17e hole 4-voudig kampioen Hans Jorna naar huis stuurde. Annette de Boer won vervolgens van Martin in de halve finale op de voorlaatste hole. Aan de andere kant van het schema mochten Erik Visscher en Frans van Beek om een finaleplaats strijden. Erik besliste dit onderonsje op de 17e hole met een birdy. In de finale tussen Annette en Erik trok Erik op hole 17 de stand gelijk waarna de 18e hole moest beslissen. Daar bleef Erik steken in het lange gras aan de linkerkant van de green. Annette kreeg de felicitaties van Erik en maakte terecht een vreugdedansje na deze unieke victorie.
De verliezersronde werd gewonnen door nieuwkomer Gerben van Leusden. Na een moeilijke start tegen Albert Reef (19e hole beslissing) won hij ook van Cees Loudiers (17e hole) en in de finale van Remco van de Weerd (hole 15). Remco had in de halve finale nog knap en royaal Steef van Hoogdalem verslagen.
Tijdens de prijsuitreiking moest wedstrijdleider Hans Jorna nog snel even de herentrofee voorzien van een rokje (zie foto).