De NGF heeft de afgelopen periode aangegrepen om de NGF-pas te digitaliseren. Steeds meer toepassingen worden vandaag de dag gedigitaliseerd en in dit gedachtegoed kon deze ontwikkeling niet uitblijven. Daarnaast is het duurzamer en minder belastend voor het milieu. De fysieke NGF-pas 2019 blijft dit jaar bestaan en de uitgifte hiervan heeft reeds plaatsgevonden bij alle NGF-clubs.

Geslaagde pilot bij de Stichting Golfsport

Alle golfers (ruim 70.000 personen) die contribuant zijn bij de Stichting tot Bevordering van de Golfsport hebben recent een bericht ontvangen dat de NGF-pas 2019 digitaal te zien is via de app-GOLF.NL. De introductie hiervan gaf een aantal opstartproblemen, maar kan verder gezien worden als geslaagd.

Ander ontwerp, altijd actueel

De digitale NGF-pas heeft een nieuw design gekregen. Er is bewust gekozen voor een ander design ten opzichte van de fysieke pas om te benadrukken dat het gaat om een andere vorm. De gegevens op de pas zijn wel hetzelfde en met de digitale pas zie je altijd je meest actuele handicap. Deze wordt automatisch bijgewerkt als je nieuwe scorekaarten hebt verwerkt via jouw golfclub of via de app-GOLF.NL.

Vanaf eind maart voor iedereen beschikbaar!

Golfers die aangesloten zijn bij een van de ruim 270 golfclubs krijgen de digitale NGF-pas te zien in de app-GOLF.NL vanaf eind maart. Zodra golfers de nieuwste versie (iOs of Android) van de app hebben gedownload, zullen ze de NGF-pas vinden in het profiel van de golfer. De fysieke pas wordt dit jaar nog uitgegeven voor alle golfclubs (m.u.v. de Stichting Golfsport). Vanaf volgend jaar kunnen clubs een keuze maken of ze volledig willen overstappen op deze duurzame oplossing. Hierover wordt later dit jaar meer informatie verstuurd.

bron: ngf.nl