Hole-in-One, is een ludieke rubriek waar mensen van golfclub De Wageningse, door Jan Splinter, gedurende het seizoen in het ‘zonnetje’ worden gezet.

Mysterie
Het mysterie van het plasje in de regenmeter van Frans van Beek deze zomer, breidt zich als een olievlek over Wageningen uit. De parkbeheerder heeft een sterk vermoeden en wees een van onze leden als dader aan. Dit suggereerde hij tijdens een ‘werkoverleg’ op sportpark Van Ketwich Verschuur. De vermeende dader overweegt nu de échte plasser aan het einde van het seizoen openbaar te maken.

Beste golfers
Al een tijdje behoren ze tot de beste golfers van onze club en spelen met wisselend succes in het eerste team. Om op dit niveau te blijven, ‘huren’ Annette  en Frans regelmatig De Zoom af. In de serene rust van het bosrijke kuuroord, werken de twee hard om hun handicap nog verder omlaag te brengen. Zo ook hartje zomer, tijdens de voetballoze periode wanneer de golfer optimaal kan profiteren van de golfbaan.

De twee werden door Jan Splinter vanuit het bosschage bespied. Die zag dat de twee fanatieke golfers hun bal net voor de green van hole 6 sloegen. Vervolgens chipte Frans de bal richting vlag en kreeg van Splinter een applausje. Maar de handen gingen na de chip van Annette niet op elkaar, zij oogstte boegeroep. Dit tot ergernis van haar. Vervolgens had ze nog een paar beurten nodig om de bal in de hole te putten. “Weer een streep”, gromde de ze tegen haar opgeluchte flightgenoot.

Drie musketiers
Maarten de Waard maakt deel uit van de ‘beruchte’ drie musketiers. De andere twee zijn: de altijd goedlachse Hans Bastiaanse en Cees Heij. Maarten is al jaren lid en erg betrokken bij het wel en wee van onze golfclub. Ook als hij geen balletje slaat, houdt hij De Zoom nauwlettend in de gaten. Niet vanuit z’n slaapkamerraam, hij woont immers op kijkafstand van ons park, maar op de fiets. Zo werd hij door Jan Splinter gespot tijdens een van zijn rondes over het sportpark.

Hulk
De tweede musketier is Hans, hij heeft sinds kort een bijnaam: De Hulk. Dit komt niet alleen door zijn gifgroene T-shirt, maar ook door z’n krachtige slagen tegen de golfbal. Moeiteloos slaat hij wekelijks de bal vanaf de afslagplaats door het luchtruim richting Renkum. Gelukkig landen ze nog net voor landgoed Villa Sanoer. De Nederlandse Luchtvaart Autoriteit overweegt nu om de Bennekommer een zweefbrevet te laten halen.

Laurens de Kat
Als een kat klom hij over het hekwerk dat parallel loopt aan afslag 2. Niets vermoedende wandelaars in het bos keken dan ook erg raar op toen ze op een zondagmiddag een golfer over de afscheiding zagen zweven. Zijn ‘gouden’ golfbal had hij namelijk het bos in gemept. En Laurens ‘de Kat’ moest die natuurlijk terug. Na zijn vondst ging de eerlijke vinder, zoals hij kwam ook weer terug, maar nu met bal.