Zondag 18 juli vond onder prima weersomstandigheden de goede doelen wedstrijd “Handicart” plaats. Vanaf 08.30 konden de 52 deelnemers zich bij de wedstrijd tafel melden en onder genot van een kopje koffie en een lekkere koek, beschikbaar gesteld door het bestuur, zich voorbereiden op de greensome stableford wedstrijd.

De prijzen voor deze wedstrijd waren beschikbaar gesteld door o.a. Linders supermarkt Wageningen, Jumbo golf Arnhem, Gall en Gall Wageningen en onze pro Peter.
Naast deze prijzen waren er nog diverse door de leden ingebrachte prijzen, zodat iedereen na de wedstrijd een prijs(je) kon uitzoeken.

Met een opkomst van 54 golfers, onderverdeeld in 18 9 holers en 34 18 holers was de opbrengst voor de Stichting Handicart met een totale opbrengst van € 520,00 boven verwachting.

Rond 11 uur kwamen de 9 holers weer bij het clubhuis. De door het clubhuis beschikbaar gestelde hartige hapjes werden onder genot van een drankje rondgedeeld.
De wedstrijd werd onder zeer goede omstandigheden gespeeld en Hans van Aggelen en Job van Steenbergen waren de winnaars met 17 stableford punten, tweede werden Steef van Hoogdalem en Ellen Hilhorst met 16 punten en derde Loes Herweijer en Jan Gast met 14 punten. Nadat de eerste duo’s hun prijs hadden uitgezocht en Job en Hans de beker in ontvangst hadden genomen mochten de overige deelnemers een prijsje uitzoeken. Ook werden er balletjes uitgereikt voor de longest en de neary. Zowel de longest alsmede de neary werd bij de dames gewonnen door Marleen Bovee. Bij de heren sloeg niemand de neary, maar de longest sloeg Hans van Aggelen.

Rond 13.00 uur kwamen de 18 holers het clubhuis binnen. Ook voor deze groep stonden de lekkere hapjes klaar en heeft men in de zon op eigen kosten iets lekkers kunnen drinken.

Ook deze wedstrijd werd onder zeer goede omstandigheden gespeeld. Winnaars werden Jasper Jan de Konink en Martin Verhagen met 36 stableford punten.

Zij ontvingen eveneens een wissel beker en zullen, daar er dit jaar geen regio finales worden gespeeld, in 2022 na de dan gespeelde handicartwedstrijd met de winnaars van dat jaar een shootout spelen over een beperkt aantal holes. De winnaars van deze shootout zullen dan naar de regio finale gaan. We gaan er daarbij vanuit dat er in 2022 een regio finale gespeeld zal worden. Tweede met 35 punten, maar een betere laatste 9 holes, werden Albert Reef en Theo Broekhoff, met een gelijk aantal punten werden Anne van Ettingen en Frits van der Meer derde. Hier wordt de longest geslagen door Annette de Boer bij de dames en Jasper Jan de Konink bij de heren. De neary werd bij de dames geslagen door Hetty Visser en bij de heren door Harry Quakernaat. Ook sloeg gastspeler Adrie Zwartepoorte nog een hole in one op de eerste hole.

Nadat iedereen een lekker drankje en hapje had verorberd op het terras trok men weer huiswaarts, na een zeer geslaagde wedstrijd.

Theo Lemstra en Ellen Hilhorst.

Foto’s zijn gemaakt door Astrid de Baets