Zondag 19 juni vond onder redelijke weersomstandigheden de goede doelen wedstrijd “Handicart”plaats. Vanaf 08.30 konden de 42 deelnemers zich bij de wedstrijd tafel melden en onder genot van een kopje koffie en een lekkere koek, beschikbaar gesteld door het bestuur, zich voorbereiden op de greensome stableford wedstrijd.

De prijzen voor deze wedstrijd waren beschikbaar gesteld door o.a.Jumbo golf Arnhem, Gall en Gall Wageningen, cateraar De Patio en onze pro Peter. Dus iedereen kon na de wedstrijd een prijs(je) uitzoeken.

Met een opkomst van 42 golfers, onderverdeeld in twaalf 9 holers en dertig 18 holers was de opbrengst voor de Stichting Handicart met een totale opbrengst van € 400,00 ondanks de vakanties toch weer erg goed.

Rond 11 uur kwamen de 9 holers weer bij het clubhuis. De door het bestuur beschikbaar gestelde hartige hapjes werden onder genot van een drankje rondgedeeld.
De wedstrijd werd onder mindere omstandigheden, een gestage regen, gespeeld.

Ria en Anneke waren de winnaars met 16 stableford punten, tweede Dinie Timmer en Roeland Bridie met 15 punten en derde Nia en Leonie met 14 punten. Nadat de eerste duo’s hun prijs hadden uitgezocht mochten de overige deelnemers een prijsje uitzoeken. Ook werden er balletjes uitgereikt voor de longest en de neary. De longest werd bij de dames gewonnen door Leonie en de neary door Marion. Bij de heren sloeg gastspeler Paulus Koops de longest.

Rond 13.00 uur kwamen de 18 holers het clubhuis binnen. Ook voor deze groep stonden de lekkere hapjes klaar en heeft men in de zon op eigen kosten iets lekkers kunnen drinken.
Deze wedstrijd werd na de lichte regen onder redelijke omstandigheden gespeeld.

Winnaars werden Hetty en Fons met 44 stableford punten. Tweede met 42 punten werd Martin en derde het echtpaar Stroker. Hier werd de longest geslagen door Annette de Boer bij de dames en Jasper Jan de Konink bij de heren. De neary was voor Martin Stroker. Omdat er vorig jaar geen regio finales werden gespeeld, zouden de winnaars van 2021 Jasper Jan de Koning en Martin Verhagen een shoot-out over 3 holes spelen tegen de winnaars van dit jaar, Hetty en Fons. Echter Hetty en Fons hadden al eens de regio finale gespeeld en vonden dat Jasper Jan en Martin dit jaar zouden moeten gaan. Een mooi gebaar van Hetty en Fons.

Nadat iedereen een lekker drankje en hapje had verorberd op het terras trok men weer huiswaarts, na een zeer geslaagde wedstrijd.

Theo Lemstra en Ellen Hilhorst.