Op vrijdag 28 april moest het team Wageningen 1 aantreden tegen ’t Caves in de landelijke NGF competitie.
Vorig jaar hebben we tegen hetzelfde team van Caves gespeeld, waarbij we hebben verloren.
Het Wageningse team bestond uit Annette (captain) en Frans, Arjen en Loes en uit Gerben en Leonie.
We speelden op Schearwijde in Zeist.

Het was een mooie 9 holes baan wat varieerde van 65 tot bijna 300 meter. Bij de langste hole was ook een dogleg aanwezig, dus uitdagingen genoeg.
Het was jammer dat het weer niet helemaal mee zat, maar daar lieten we ons niet door weerhouden.
In de ochtend waren de foursome’s met de drie koppels waarbij om en om afgeslagen werd en ook zo verder gespeeld. Alle drie verloren helaas.
In de middag volgden de zes singles, waarbij Frans zijn partij won, Loes gelijk speelde, en de rest de partij verloren. Die dag eindigden we met de stand 15-3
Mede door dit verlies zal het team naar alle waarschijnlijkheid degraderen naar een klasse lager.
Deze competitie zijn we uitgespeeld, maar Vrijdag 5 Mei zullen we als gastclub de baan ter beschikking stellen voor de andere clubs die nog 1 wedstrijd moeten spelen.
Alle belangstellenden zijn 5 Mei van harte welkom om te zien hoe de overige clubs het er vanaf brengen, en een beetje sfeer te proeven.
Wellicht kunnen we hiermee anderen van de club doen enthousiasmeren om te overwegen volgend jaar deel te nemen aan de competitie.
Hopelijk tot 5 Mei!!

Gerben.