Golfclinics 2021

Het was steeds goed tot zeer mooi weer tijdens de clinics 2021. Dat bepaalde al een deel van het succes. Maar ook het programma werd door de deelnemers heel erg gewaardeerd. Het kan heel simpel, maar dat blijkt ook nu weer goed te zijn. Even samenvattend: samenkomen in het clubhuis; een kort welkom met informatie over de club, indelen in drie groepjes van vier of vijf deelnemers en dan de baan in voor de drie onderdelen: de swing, het chippen en het putten. Voor elk onderdeel stond 20 minuten. Peter Phoelich begeleidde de swing. Het chippen en het putten werden bij toerbeurt begeleid door leden van de club: Theo Lemstra, Ellen Hilhorst, Hommo Huisman, Jan Gast, Peter Oomens en Pieter Oosterveld.
Na zo ongeveer een uur buitenwerk stond een drankje met hapjes klaar in het clubhuis, steeds prima verzorgd door Hans van Aggelen. De begeleiders beantwoordden de vele vragen en Peter Phoelich informeerde de deelnemers over de lesmogelijkheden en hoe je baanpermissie kunt halen.
Na twee uur gingen de deelnemers naar huis om te dromen over een mooie golf carrière. Om hen daarbij te helpen kregen ze van de club een golfballetje als aandenken mee. In totaal hadden we voor de tien clinics rond de 130 deelnemers. Verschillende van hen hebben inmiddels baanpermissie.
Tenslotte: we werkten corona proof. De materialen werden steeds ontsmet. De deelnemers kregen een ‘eigen’ bakje (foto) met ballen.
Hartelijk dank aan Peter, de begeleiders en Hans.

Pieter Oosterveld