Op een zonovergoten zaterdag in juni werden de vrijwilligers van de Wageningse Golfclub een dagje in de watten gelegd.

Er was alle ruimte voor ontspannen gesprekken, er was heerlijk eten en drinken, en natuurlijk werd er ook gegolfd.

De pitch en putt wedstrijdjes, op vier holes tegelijk, leverden de volgende winnaars op:
Ellen Hilhorst, Pieter Oosterveld, Hans Bastiaanse en Cliff Jurgens.

Na de lunch begon het serieuze golf, een 9 holes greensome wedstrijd. Ondanks de hoge temperaturen werd er goed en met plezier gespeeld, met als resultaat een play-off op hole 7, van de drie koppels die gelijk eindigden met de hoogste score van de dag (20).
Daar werd de volgorde uiteindelijk:

1 Martin Muskee en Frans Michielsen
2. Paul Albersen en Jef van Beckhoven
3. Hetty Visser en Dries Stortenbeek

Vierde werden Hans Jorna en Joop Timmer.

De voorzitter memoreerde in zijn openingstoespraak het belang van vrijwilligers voor deze club. Theo Lemstra werd, ondersteund door luid applaus, hartelijk bedankt voor de organisatie van deze dag, die perfect verliep.
Onder leiding van Remko van de Weerd, die voor een heerlijke lunch en allerlei hapjes had gezorgd, werd er soepel en efficient voor eten en drinken gezorgd.

De uitsmijter was als elk jaar de wedstrijd om de koffiebeker op hole 7.

Daar slaagde Fons Jaspers erin de bal tegen de vlaggenstok te slaan, en aangezien de bal vlakbij tot stilstand kwam, was hij de winnaar van 2019.