Uit de evaluatie van de nieuwe website blijkt dat een aantal mensen moeite heeft om de informatie te vinden die op de website staat. De komende tijd zal ik, afhankelijk van de behoefte, een aantal berichten plaatsen met uitleg. Blijf dus ook vooral uw vragen en opmerkingen insturen via de evaluatie.

De nieuwe website is dusdanig opgezet dat deze goed bruikbaar is op zowel PC, laptop, tablet als smartphone. Maar er zijn wel verschillen, vooral wat betreft navigatie. Hoe vind je wat je nodig hebt?  We waren altijd gewend te zoeken via een menu aan de zijkant met alle pagina’s daaronder gerangschikt. Voor PC en laptop is dit eigenlijk nog steeds zo, alleen staan deze nu aan de bovenkant en verdeeld over 2 balken.

Deze manier manier van zoeken was en is erg omslachtig en daarom is er een zoekoptie toegevoegd aan de witte balk bovenaan, het loep symbool. Als je dit symbool klikt, kun je vervolgens een zoekterm invoeren en dan met zoek wordt de hele website doorzocht. De resultaten worden in een nieuw scherm getoond. Die resultaten kun je weer aanklikken en toont dan de pagina of het nieuwsbericht waar de zoekterm is gevonden. Probeer het maar eens met ‘handicap’ of ‘ledenadministratie’.

Op de tablet en de smartphone ontbreken de kopmenu’s. Hiervoor in de plaats is er naast het loep symbool een symbool met drie groene lijntjes. Als je hier op klikt, opent een lijst met alle pagina’s van de website. Als je weet welke pagina je nodig hebt, is dat een goede manier van zoeken. Dus bijvoorbeeld, ik weet dat er een pagina ‘bestuur’ is, dan open ik de lijst en scroll er doorheen tot ik de pagina gevonden heb.

Op de witte balk staat ook nog het logo en de naam van onze club. Als je daar op klikt, wordt de homepage opnieuw geladen. Dat is de pagina die je altijd ziet, als je de website opent. Hierop staat alle recente informatie en wat algemene informatie. Als je de homepage regelmatig bekijkt, ben je op de hoogte van de laatste nieuwtjes. De overige pagina’s wijzigen nauwelijks.

De webmaster

Arjen