PLAATSELIJKE REGELS 2020

1. De afslagplaats wordt gevormd door de mat.
  1. Buiten de baan is gemarkeerd met witte palen of witgeverfde delen op staanders van hekken en langs de baangrens. Buiten de baan eindigt bij 2 witte palen vlak bij elkaar.
  1. Abnormale terreinomstandigheden:
  •  GUR, aangegeven door blauwe palen met groene koppen of met rood-wit afzetlint in het algemeen gebied, zijn verboden speelzones. Men is verplicht deze zonder straf te ontwijken, Regel 16-1f.
  •  Als tijdens het spelen van hole 6/15 het hek achter de green zich op de speellijn van de speler bevindt, mag de speler deze zonder straf ontwijken door te droppen in de dropzone bij het oranje paaltje mits de dropzone verder van de hole is dan waar de bal ligt.
  1. Overtreding van een plaatselijke regel:
  • Matchplay: verlies van de hole, Strokeplay: 2 strafslagen.
  1. Algemeen:
  • Bij hole 7/16 is het kunstgras integraal deel van de baan.
  •  Gedragsregel hole 8/17: Het is uitdrukkelijk verboden om vanaf de afslagplaats over de tuinen en de sequoia te slaan in verband met gevaar voor spelende kinderen en geparkeerde auto’s.
  • (Tijdelijke) plaatselijke regels worden aangegeven in de vitrine in het clubhuis, in de vitrine buiten en op de website van de golfclub.

Regel- & Handicapcommissie