Ellen Hilhorst en Erik Visscher zijn de winnaars van het Matchplaykampioenschap 2021

Onder zonnige omstandigheden zijn de Matchplaykampioenschappen gespeeld.
Hans Jorna kwam speciaal voor de organisatie ervan terug uit Belgie, om evenals vorige jaren, dit evenement tot een succes te maken.

Eerst speelde men in een poule 9 holes matchplay en daarna in een afvalschema op eigen niveau. Alleen in de A-groep is vanaf de halve finale 18 holes gespeeld.

Bij de heren waren er al een aantal verrassingen in de poules. Zo won Arjen Brandsma van Frans van Beek, Laurens Ganzeveld van Theo Lemstra en Theo Broekhoff van Annette de Boer. In de halve finale won Erik Visscher gemakkelijk van Arjen en won Laurens nipt van Theo Broekhoff. Erik maakte in de finale tegen Laurens een 3-0 achterstand goed om op hole 16 met drie punten voorsprong zich kampioen te mogen kronen.

Bij de dames won Ellen Hilhorst in de kruisfinale van Loes Herweijer en Gerrie Scheele van Astrid de Baets. De finale kreeg een bizarre ontknoping want Gerry stond na 7 holes 7 up, maar Ellen knokte zich helemaal terug om uiteindelijk op hole 17 met 2 up de titel voor zich op te eisen tegen de uitgeputte Gerrie.

In de B-groep won Frans in de finale van Annette met 4-up (3). In de C-poule won Martin Verhage in de finale van Cees Lodiers, waarbij een verlenging op hole 1 pas de beslissing bracht. In de D-poule won Albert Reef in de finale overtuigend van Martin Boone.

Onder het genot van bitterballen (bedankt Hans!) kon de wedstrijdleiding de wisselbekers en overige prijzen uitreiken.

Hans Jorna