Zeer alert koos Gerrie voor Matchplay op de 1ste verrassingsinloop van het jaar. Het spel was zo hartverwarmend dat de kille regen van 4 januari met elan werd weggespeeld. Sommige flights maakte gebruik van de mogelijkheid slechts voor de green te gaan: “moeilijk zat” (Jan G). Voor Liesbeth voelde het als vanouds. Jan N. ervoer wel een zeker competitie, maar vooral om de bal net iets beter te slaan dan zijn opponent. Overigens eindigden ze ‘all square’. In zoverre de green niet beslissend was, gingen Gerrie en Alexander door tot het gaatje. Alexander trok aan het langste eind en passeerde hiermee Gerrie op de Ladder, die even te voren tijdens de openingsceremonie van de Matchplay Ladder een plaatsje onder aan de ladder had veroverd (zie foto). Helaas was Diny (beste wensen) afwezig maar gelukkig had Jan N. een bak met overheerlijke zelfgemaakt oliebollen meegenomen; recept wordt met Kerstmis 2023 vrijgegeven.

Gelukkig had Ad van der N. de koffie op tijd klaar en verlieten we met droog weer ’t Hout. Tijdens het koffiegesprek was de conclusie dat de WGC er is om de leden weer jong te laten voelen! Helaas geen NPS score 😉

Fons Jaspers