Dit jaar viel de Vlaggetjeswedstrijd samen met Koningsdag: ideaal om vrolijk en ‘in oranje’ een 9 holes ronde door onze baan te maken. Het weer was alleszins redelijk, dus dat hielp mee om de stemming er in te krijgen.
Één voor één startten de flights (allemaal vol met 4 deelnemers) vanaf hole 1. En dan maar kijken hoever het meegekregen vlaggetje uiteindelijk kon worden ‘geplant’.
Dat leverde een kleurrijk veld op.
De wedstrijdleiding, die in de laatste flight liep en zo de vlaggetjes mee kon nemen, trof het eerste vlaggetje al op de green van hole 5 aan. Bij hole 8 en hole 9 waren het veld en de greens bezaaid met vlaggetjes. Maar de winnaars hoorden daar niet bij, die gingen nog even door op hole 1/10. En de eindwinnaar mocht zelfs nog afslaan op hole 2/11, dat vlaggetje werd halverwege naar de green aangetroffen.

Terug in ’t Hout vond de prijsuitreiking plaats.

Op het winnende vlaggetje stond de naam van Theo van Neer: van harte gefeliciteerd!

Roelof Vogelzang