Zondagochtend 29 september werd de laatste wedstrijd van het maandbekerprogramma gespeeld.

Slechts 14 deelnemers wisten de weg naar De Zoom te vinden om de spreekwoordelijke degens te kruisen.
Wellicht dat het slechte weer daar debet aan was. Het regende namelijk 18 holes lang.
Geen ideale omstandigheden om op het scherpst van de snede te strijden om de klassementstitel.

Toch werd er ondanks de slechte omstandigheden wonderbaarlijk goed gespeeld en dito gescoord:
De dagzege ging naar Ricardo Patterson Cassanova die met maar liefst 46 Stbf punten binnenkwam.
Runner-up was Jasper-Jan de Konink met 37 punten, gevolgd door Cees Langen met 36 punten.

Voor de eindzege was de score van Frans van Beek met slechts 300 slagen netto over de vijf beste wedstrijden voldoende.
Slechts één slag meer verwees Erik Visscher naar de tweede plaats, 301 slagen.
Arjen Brandsma verzekerde zich van de derde plek door netto op 302 slagen uit te komen.

Uit het bovenstaande blijkt dat de top-drie van het deelnemersveld aardig aan elkaar gewaagd was.
De overige uitslagen zijn terug te lezen op Proware.

Frans werd door wedstrijdleiders Cees Langen en Ineke van Maanen in het zonnetje gezet.
De officiële uitreiking van de wissel-maandbeker vindt echter pas plaats tijdens de Algemene LedenVergadering in januari.

We kijken terug op een geslaagde maandbekercompetitie waaraan dit jaar 39 individuele spelers één of meer wedstrijden hebben meegedaan.
Toch zou het fijn zijn als er nóg meer mensen zouden deelnemen.
Het gaat immers om het plezier van samen serieus golfen, met een ontspannen samenzijn na afloop. Dat er daarnaast elke wedstrijd mooie prijzen te winnen zijn is mooi meegenomen!

Zien we u volgens jaar ook bij een van de maanbekerwedstrijden? Van harte welkom!!

Remko van de Weerd

Frans van Beek (r) ontvangt bloemen van wedstrijdleidster Ineke van Maanen.