De Wageningse Golfclub werd in 1989 opgericht. Nu, dertig jaar later, was er dus alle reden om het jubileum te vieren. En er was wat te vieren. Toen er 30 jaar geleden werd gestart, werd ruimte gevonden op het sportpark De Zoom. Dat ging niet gemakkelijk, zoals werd verteld door de leden van het eerste uur. Nu is alle begin moeilijk, maar golfende personen op een sportpark met voetbal leverde toch wel wat vreemde blikken op. Rare mensen, die golfers. Zo werd er wel vaak gedacht.

WAGENINGEN – Nu is het allemaal wel anders. De samenwerking met alle clubs en de gemeente is heel goed. De golfclub (400 leden) heeft langs de sportvelden prachtige greens aangelegd. Zo mooi zelfs, dat de banen officieel zijn erkend door de Nederlands Golf Federatie.

Soms wordt er nog steeds lachwekkend gedaan over golfen op een sportpark. Maar ook gastspelers moeten al snel toegeven, dat de baan er prachtig bij ligt en nog moeilijk te bespelen ook.

Tijdens het jubileum bestond het programma uit diverse wedstrijden, waaraan per dag rond de 70 spelers meededen. Ook waren er demonstraties op het gebied van bewegen en natuurlijk de golfsport zelf. Op een gegeven moment kregen de deelnemers een bril met ondoorzichtige glazen. ‘Daar kun je niets mee’, zo werd gedacht. Maar als de golfstok goed werd klaargezet en daarna de bril op, is het toch verbazingwekkend hoe goed de bal kan worden geslagen. Een leermoment dus voor iedereen. Ook zittend slaan was een onderdeel van een demonstratie. Tussen de wedstrijden en demonstraties door waren er hapjes en drankjes en een buffet. Om iedereen blij en tevreden naar huis te laten gaat kwam de ijsscooter van IJssalon Antonio. Al met al een heel mooi jubileum.

De golfclub houdt twee clinics ‘kennismaken met golf’. Op zondag 1 september om 09.30 uur en op dinsdag 3 september om 13.30 uur. Aanmelden kan via info@wageningsegolfclub.nl.

bron: Stad Wageningen