Er komt weer een regionale sponsorwedstrijd gewijd aan de Voedselbank. Die vindt plaats op vrijdag 1 september. Het wordt een nuttige, maar vooral feestelijk aangeklede dag met een greenfee, een lunchpakket, een haring onderweg, mooie prijzen, drankjes, een Italiaans buffet en natuurlijk een loterij. Dit jaar wordt de wedstrijd gehouden op de Golfclub Heelsum. Houd de datum in de agenda al vrij  en denk na over een team

Het initiatief komt van enkele enthousiaste golfers die als vrijwilliger actief zijn bij de Voedselbanken Arnhem en Neder Veluwe.  Deze twee Voedselbanken bedienen in de Veluwezoom (van Elst (U) tot en met Arnhem) ongeveer 1250 gezinnen die met zeer weinig leefgeld rond moeten komen. Ook worden vanuit Arnhem de lokale voedselbanken in Gelderland en Oost Utrecht bevoorraad. De Voedselbank heeft geen betaalde krachten, 500 vrijwilligers zetten zich in om dit alles goed te doen verlopen.

De Voedselbank heeft, zoals de naam al weergeeft, wekelijks veel voedsel nodig. Dat komt van winkels bedrijven en particulieren. Maar sponsorgeld is wel nodig voor het laten draaien van de organisatie en voor het materieel (loodsen, vrachtauto’s en koelcellen). Elke bijdrage is dus welkom en met veel deelnemers aan de sponsorwedstrijd kunnen we de Voedselbanken helpen met het helpen van de medemensen en het beperken van voedselverspilling.

Zet 1 september in je agenda en denk er al over met welke vrienden of kennissen je in een team mee zou willen doen. De deelname kost 100 euro per persoon, alles inclusief.  Inschrijven met een team van vrienden is gezellig. Maar elke golfer is welkom.We spelen 18 holes en er wordt gespeeld vanaf handicap 36, maar hogere handicaps zijn ook welkom. Aanvang 11.30 uur. Uw deelnemersgeld is als gift aftrekbaar  van de inkomstenbelasting.Nadere inlichtingen en inschrijvingen bij Wim de Wit (drwdewit@gmail.com).

Voor nadere inlichtingen over de wedstrijd, maar ook over de Voedselbank, staan voor jullie klaar: Ingrid Luitse (Heelsum), Thom Dieben en Wim de Wit(Edese),Enno van der Schans ( Rosendaelsche), en Jan Water (Wageningse;j.water@upcmail.nl).  Flyers liggen in het clubhuis.