Nog een paar nachtjes slapen en het golfseizoen barst weer volop los.
Heerlijk om te spelen op onze mooie baan, die elk jaar weer een beetje beter wordt.
De greens worden, na de grootse renovatie in 2018, elk jaar beter en sneller, maar ook aan de infrastructuur rond de holes wordt voortdurend gewerkt.

Zo hebben vrijwilligers uit onze onderhoudsploeg in de voorbije wintermaanden de nodige verbeteringen aangebracht, die het speel- en oefenplezier helpen verhogen.

Een korte opsomming:

– Naast de afslaghut is een waterbak geplaatst waarin drivingrangeballen kunnen worden gewassen (en die in de zomermaanden dubbelt als drinkbak voor vogels!).

– Op diverse plaatsen in de baan zijn vogelhuisjes opgehangen, die bijdragen aan de strijd tegen de eikenprocessierups.

– Bij de afslagplaats van hole 9 en op de drivingrange verrezen nieuwe banken, gesponsord door Nia Menschaart en Marinus & Dini van de Weerd.

– Diverse paden tussen de holes zijn verhard met houtsnippers, waardoor ze, zeker bij nat weer, veel beter en veiliger begaanbaar zijn.

– Bij alle holes zijn nieuwe cups geplaatst en zijn de vlaggenstokken gerestaureerd.

– De oude cups zijn naast de afslagplaatsen geplaatst en dienen voortaan als opvangbakjes voor afgebroken tees.

– Alle oude afzettingspaaltjes rond de greens zijn geschilderd en de touwen zijn gewassen.

– Tenslotte zijn er rond alle greens nieuwe markeringspunten voor de afzettingspaaltjes aangebracht.

Alle verbeteringen zijn het resultaat van de belangeloze inzet van onze vrijwilligers die onze club zo uniek en laagdrempelig houden.

Veel speelplezier gewenst het komende seizoen!!

De baancommissie